Masaż gorącymi kamieniami

Jeśli czujesz zmęczenie i osłabienie, masz dość nadmiernych sytuacji stresowych – masaż kamieniami to najlepsze rozwiązanie. Połączenie technik relaksacyjnych z właściwościami uzdrawiającymi, szybko postawi Cię na nogi – odzyskasz energię i doskonałe samopoczucie.

Masaż gorącymi kamieniami działa fizjoterapeutycznie. Przywraca sprawność uszkodzonym narządom, a jednocześnie sprzyja wypoczynkowi i regeneracji. Tym samym zwiększa zdolność wysiłkową organizmu.

Jego działanie sprowadza się do łagodzenia wszelkiego rodzaju bólów mięśniowych i bólów związanych z napięciem nerwowym. Świetnie wspiera układ krążenia, poprawiając jego funkcjonowanie.

Masaż kamieniami bazuje na teorii przepływu energii przez organizm. Uważa się, że są w nim zlokalizowane ośrodki energii zwane czakrami – każdy znajduje się w bezpośrednim otoczeniu jednego z gruczołów wydzielania wewnętrznego. Kamienie układa się zgodnie z mapami rozmieszczenia punktów energetycznych i przesuwa wzdłuż meridianów, czyli kanałów łączących punkty. W ten sposób usprawniany jest przepływ energii.

Masaż kamieniami to szerokie spektrum działania. Wykazuje dobroczynny wpływ na skórę, tkankę mięśniową, układ krążenia i limfatyczny, układ nerwowy.

Poddając się masażowi kamieniami, można liczyć na:

• poprawę odżywienia skórnego,
  • zwiększenie elastyczności i jędrności skóry,
  • poprawę zdolności mięśni do wysiłku,
  • przyspieszenie regeneracji mięśni po aktywności fizycznej,
  • poprawę funkcjonowania układ krążenia,
  • zmniejszenie obrzęków,
  • złagodzenie skutków i objawów stresu,
  • pełen relaks i odprężenie.

Sam zabieg, w połączeniu z olejkami eterycznymi oraz przyjemną muzyką wpływa na zmniejszenie napięcia nerwowego. Po zabiegu pacjent wychodzi wypoczęty i w doskonałym nastroju.

Masaż gorącymi kamieniami jest zabiegiem o szerokim zastosowaniu. Stąd też istnieje wiele wskazań do jego prowadzenia.

Do najważniejszych można zaliczyć:

• nadwagę i otyłość,
  • nerwice typu psychogennego,
  • stany pourazowe,
  • choroby reumatyczne,
  • zaparcia,
  • niektóre schorzenia neurologiczne,
  • stany po udarze mózgu,
  • okres rekonwalescencji po długotrwałej chorobie.

Przeciwwskazania do masażu kamieniami

• gorączka,
  • choroby zakaźne,
  • ostre stany zapalne,